Sevgili Öğrenciler,
2015-2016 eğitim-öğretim yılı akademik takviminde güz yarıyılı kayıt yenileme başlama bitiş tarihleri;
Tüm Öğrenciler İçin
07 – 11 Eylül 2015
Danışman Onayları İçin
07 – 14 Eylül 2015
olarak belirlenmiştir.
İnteraktif kayıt yenilemelerde ders kaydınızın sorunsuz ve doğru yapılabilmesi için aşağıda belirtilen ve eğitim-öğretim yönetmeliğimizle hüküm altına alınan ders alma işlemlerine ilişkin açıklamaları dikkatlice okuyunuz ve ders kaydınızı bu açıklamalar çerçevesinde yapınız.
Ders kaydınızı yapıp onayladıktan sonra DERS KAYDINIZIN 14 Eylül 2015 Pazartesi günü saat 24:00’e kadar DANIŞMANINIZ TARAFINDAN ONAYLANIP ONAYLANMADIĞINI TAKİP EDİNİZ.
Ders kaydı esnasında aşağıdaki tabloda “Karşılaşılan Durum” sütununda belirtilen durumla/durumlarla karşılaşmanız halinde yine tabloda “Yapılması Gereken İşlem” sütununda belirtilen işlem/işlemleri yapınız.
Ders Kayıt Formu ile kesinlikle ders kaydı yapılmayacaktır.
Ders Kayıt Formu doldurarak kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin bu talepleri dikkate alınmayacaktır.
EKLE-BIRAK VE MAZERET KAYITLARI HAFTASINDAN SONRA DERS KAYIT ONAY FORMUNUZU OBS’DEN ALARAK KONTROL EDİNİZ.
DERS KAYIT ONAY FORMUNUZUN DOĞRULUĞUNU ONAYLAYINIZ.
DERS KAYIT ONAY FORMUNUZU DANIŞMANINIZA ONAYLATINIZ.
TARAFINIZDAN VE DANIŞMANINIZ TARAFINDAN ONAYLANAN DERS KAYIT ONAY FORMUNUZU 09 EKİM 2015 TARİHİNE KADAR FAKÜLTE/YÜKSEKOKUL/ KONSERVATUVAR ÖĞRENCİ İŞLERİ BİRİMİNE TESLİM EDİNİZ.
DERS KAYIT ONAY FORMLARI TESLİM EDİLMEDİĞİ DURUMDA DERS KAYITLARI İLE İLGİLİ DOĞABİLECEK SORUNLARDA TÜM SORUMLULUK ÖĞRENCİYE AİTTİR.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİMİZ KAPSAMINDA DERS KAYIT İŞLEMLERİMİZDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Öğrencinin bir yarıyılda programına alabileceği ders saati 30’dan çok olamaz.
Devam koşulunu yerine getiren öğrenci alt yarıyıldan başarısız olduğu dersleri toplam otuz saatin %10’unu aşmamak üzere alabilir.
MEZUNİYET AŞAMASINDAKİ ÖĞRENCİ 39 saati aşmayacak şekilde ders alabilir.
Öğrenci alt yarıyıldan başarısız olduğu dersi/dersleri ve alması gereken yarıyılda/yılda almadığı/vazgeçtiği veya alamadığı dersi/dersleri alması gereken ders saati sınırı ölçüsünde öncelikle almakla yükümlüdür.
Birinci ve ikinci yarıyıl/birinci sınıf öğrencisi kayıtlı olduğu programdaki bütün dersleri almakla yükümlüdür.
Öğrenci üçüncü yarıyıldan/ikinci sınıftan itibaren, önkoşullu olan dersler dışında ve alabileceği haftalık ders saati sınırında kalmak koşulu ve danışmanının onayı ile üst yarıyıl/yıl programından ders alabilir. Buna göre bir öğrenci genel akademik başarı not ortalaması 2,00- 2,49 arasında ise bir ders, 2,50-3,49 arasında ise iki ders, 3,50 ve üzerinde ise 30 ders saati ile sınırlı olmak kaydıyla istediği sayıda ders alabilir.
Öğrenci, daha önce geçer not aldığı dersleri, dersin verildiği yarıyılda tekrar alarak notlarını yükseltebilir. Bu dersler için alınan en son not geçerlidir.
Mezun olunabilmesi için alınmış olan tüm derslerin başarılması gerekir. Ancak öğrenci kayıtlı olduğu programın özelliklerine göre başarısız olduğu bir seçmeli dersin yerine yeni bir seçmeli ders alabilir.
Mezun olunabilmesi için tamamlanması gereken 240 AKTS’nin tamamlandığından emin olunuz. Tüm zorunlu ve almanız gereken seçmeli dersleri almanıza rağmen eğitim programında yapılan değişikliklerden AKTS açığınız çıkıyorsa, 240 AKTS’yi tamamlamak için hangi seçmeli dersleri alacağınız konusunda danışmanınızla görüşünüz.
KARŞILAŞILAN PROBLEM
YAPILMASI GEREKEN İŞLEM
Kullanıcı Adı / Şifre Problemleri *https://obs.ankara.edu.tr adresinden şifremi unuttum linki tıklanmalıdır ya da
*Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar Öğrenci İşlerine başvurulmalıdır.
Ders Kataloğundaki Eksiklikler *ÖBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidirya da
*Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar Öğrenci İşlerine başvurmalıdır.
Kontenjan Eksikliği *ÖBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidirya da
*Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar Öğrenci İşlerine başvurmalıdır.
Öğrenci ders kaydına onay verdikten sonra herhangi bir değişiklik yapmak istediğinde Danışmanına başvurmalıdır.
Danışman, öğrencinin ders kaydına onay verdikten sonra bir değişiklik yapılması gerektiğinde Ekle Bırak ve Mazeret Kayıtları Haftasında yeniden kayıt yapılmalıdır.
Katkı payı/ Öğrenim ücreti ile ilgili karşılaşılan sorunlar ÖBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidirya da
ogrbim@ankara.edu.tr adresine problem e-posta ile iletilmelidir.
Diğer Sorunlar
*ÖBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidirya da
*auogrisl@ankara.edu.tr adresine problem e-posta ile iletilmelidir.
0 (312)214 13 506159-6163-6164
Saygılarımızla
Öğrenci ve Bilişim Koordinatörlüğü
Duyurunun yapıldığı sayfa için:
http://oidb.ankara.edu.tr/?p=6265
Ankara Üniversitesi İnteraktif Kayıt Yenileme Kılavuzu için:
https://www.slideshare.net/secret/MyO5INSAZTjWjV
Öğrenci Konseyimize interaktif kayıtlar ile ilgili sorun bildirmek için:
aukonseysorunlar@gmail.com
adresini kullanabilirsiniz..